Nieuws banner Visual Solutions


Nieuws van Visual Solutions



22 december 2016

Kunnen jullie...?

Kunnen jullie...?

Klanten en gebruikers van ViOn komen soms voor een eigen uitdaging te staan: iets moet snel, eigen capaciteit of ervaring op een bepaald terrein ontbreekt.

Zo ook laatst een vraag van Simon Veldhuizen, Wits Vastgoedonderhoud Utrecht: "Nu jullie toch druk bezig zijn voor ons i.v.m. digitaliseren geveltekening van ..., het volgende. Kunnen jullie bijgevoegde foto omzetten naar een geveltekening in PDF?"

Kijk, daar worden we enthousiast van.

Digitaliseren van een woningcomplex met een foto

Niet alleen omdat Wits een goede klant van ons is, maar ook omdat we hier onze ervaring en deskundigheid met het digitaliseren van een woningcomplex aan de hand van een foto kunnen aanwenden.

Foto rechtzetten

De eerste stap in het werken met een foto is een bewerking om het perspectief te corrigeren en zoveel als mogelijk rechte lijnen over te houden.

Perspectief in de foto van het woningcomplex corrigeren

Pas wanneer het perspectief is verwijderd kunnen we een tekening met goede maatvoering opzetten.

Details zichtbaar en maatvoering

De enige maat die ons medegedeeld was betrof een raam: 1.700mm. Dit vormt de basis en een referentie voor maten in de gehele tekening.

Maatvoering voor de gevel van het woningcomplex opzetten

Jammer genoeg was de kwaliteit van de aangeleverde foto beperkt, zodat we onze bouwkundige ervaring hebben moeten aanspreken om de materialisatie van de gevelelementen in te schatten. Moet het nauwkeuriger, dan vragen we hogere kwaliteit foto's of gaan we zelf bij het complex langs.

Rapportage

Eenmaal in ViOn uitgewerkt zijn de mogelijkheden om overzichten, rapportages, voortgang en eventuele uitvoering te begeleiden haast onbeperkt. Een voorbeeld:

Resultaat van digitalisering woningcomplex met rapportage

Resultaat?

Een tevreden klant Simon Veldhuizen die ons meldt: "Ziet er top uit, bedankt! @Robbert Jan, bedankt voor het omzetten van de tekeningen! We gaan jullie in de toekomst eerder benaderen, zodat jullie meer tijd hebben om e.e.a. te verzorgen.".

Prima, laat maar komen! We zijn blij dat we jullie op zo'n korte termijn hebben kunnen helpen.